Zdrowie jest jedną z priorytetowych wartości we współczesnym świecie. Stąd kategorie żywności o właściwościach utrzymujących nas w dobrej kondycji nabrały wyjątkowego znaczenia w ostatnich latach. Czytaj więcej »
Zdrowie jest jedną z priorytetowych wartości we współczesnym świecie. Stąd kategorie żywności o właściwościach utrzymujących nas w dobrej kondycji nabrały wyjątkowego znaczenia w ostatnich latach. Czytaj więcej »
Śniadanie nie bez powodu nazywane jest najważniejszym posiłkiem dnia. To ono dostarcza nam energii, by dobrze zacząć dzień. Śniadanie w domu czy w drodze do pracy lub szkoły? Podane na słodko czy wytrawnie? Na zimno czy na ciepło? Na sklepowych półkach znajdziemy ofertę dla każdego podniebienia. Czytaj więcej »
W ciągu ostatnich dwóch lat branża alkoholowa stanęła w obliczu wielu wyzwań. Nawyki zakupowe konsumentów wciąż się zmieniają, rynek ewoluuje a producenci wykazują się umiejętnością szybkiej reakcji. Perspektywy dla branży są kreowane poprzez nowe nawyki żywieniowe i zakupowe konsumentów. Czytaj więcej »
Zdrowe żywienie to podstawa zbilansowanego trybu życia. Coraz chętniej edukujemy się wykorzystujemy podstawowe zasady w codziennej diecie. Jak wyglądają „zdrowe zakupy” w praktyce? Czytaj więcej »
Małe i słodkie – czy może być coś lepszego? Chyba nie! Słodkościom w wersji mini nie oprze się nikt! Dlatego generują one dodatkowe zyski. A strefa przy kasie – choć nie tylko ona – musi być odpowiednio wyposażona. Czytaj więcej »
Opakowanie informuje konsumentów o tym, do kogo produkt jest skierowany. Działa to oczywiście także w drugą stronę – projektując opakowanie w dany sposób, marketingowcy mogą sprawić, że trafi on do konkretnej grupy odbiorców. Na rynku pojawiają się kolejne innowacje, a oczekiwania konsumenckie rosną. Jak na obecne trendy odpowiadają producenci? Czytaj więcej »
Już co drugi właściciel czworonogów zabiera swojego pupila na wakacje – nad rzekę, w góry czy nad morze. Gdzie by się nie wybrali – odpowiednia karma to gwarancja zadowolenia i zwierzaka i jego opiekuna. Czy w każdym sklepie znajdziemy produkty dla psa bądź kota? Czytaj więcej »
Mrożona kawa czy podana na zimno herbata idealnie ugaszą pragnienie, ale także delikatnie orzeźwią i dodadzą energii w upalny letni dzień. Jak oferta wspomnianych kategorii zmienia się latem? Czytaj więcej »
Małe, poręczne, do dzielenia się, dodające energii, zastępujące posiłek czy mające pozytywny wpływ na organizm – świat przekąsek oferuje wiele wariantów i możliwości. A konsumenci chętnie z nich korzystają. W końcu każdy pretekst jest dobry, aby przekąsić coś pysznego. Czytaj więcej »
Wakacje to czas urlopów, weekendowych wyjazdów, spędzania czasu z najbliższymi na świeżym powietrzu. Polacy uwielbiają letnie biesiady, grillowanie oraz pikniki. Poszukują produktów lekkich, pożywnych i łatwych w przygotowaniu. Jaką ofertę na ten szczególny czas przygotowali producenci? Czytaj więcej »
Latem szczególnie ważne jest nawodnienie – wysokie temperatury nie tylko sprawiają, że nasz organizm potrzebuje ochłodzenia, ale też sami silniej odczuwamy pragnienie. A co je gasi? Oczywistym wyborem będzie woda i napoje. Ale nie tylko. Idealnie sprawdzą się też produkty mleczne – kefiry, maślanki czy jogurty. Czytaj więcej »
Domowe przetwory to nie tylko wyrób wysokiej jakości dający pewność, że jest zrobiony z tego co najlepsze, ale też sposób na wspólne spędzanie czasu, ponieważ możemy je przygotować razem z rodziną. Jak wygląda obecna oferta? Co jest niezbędne, by przygotować w domowych warunkach pyszny dżem? Czytaj więcej »
Polskie rodzinne firmy mają powody do dumy – wiele z nich wyrosło na ogromne przedsiębiorstwa o międzynarodowej renomie. Jednak każdy biznes, który opiera się na tradycyjnych wartościach – ma rzesze fanów przyciąganych jakością i zaufaniem do marki. Czytaj więcej »
Na rynku pojawia się coraz więcej produktów z tzw. czystą etykietą. To synonim najlepszych składników i braku zbędnych dodatków. Jako że świadomość konsumencka wzrasta, producenci chętnie poszerzają swoje portfolia o pozycje z prostym składem. Czytaj więcej »
Zdrowo i aktywnie, lekko i młodo – tak chcemy się czuć, wyglądać i tak żyć. Bezdyskusyjnie polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi wpływu tego, co jemy na nasze zdrowie i samopoczucie. Doskonale wiedzą o tym producenci, którzy oferują szeroki wybór produktów z segmentu fit & healthy. Czytaj więcej »
Latem sklepowy asortyment wzbogacają dodatkowe ekspozycje typowo wakacyjnych kategorii. Z pewnością zarówno konsumenci, jak i detaliści mają swoją indywidualną wakacyjną listę niezbędników. Na każdej z nich zazwyczaj pojawiają się produkty orzeźwiające, związane z grillem czy ulubione trunki. Letnie hity to gwarancja zysków i udanych wakacji. Czytaj więcej »
Segment produktów dla najmłodszych to wiele kategorii. Producenci stworzyli dedykowane dzieciom napoje, wody, nabiał, mleczne desery czy przekąski. Nie można zapominać też o uwielbianej przez maluchów kategorii – słodyczach! Dzień Dziecka jest jedną z tych okazji, którą warto zaakcentować w ofercie sklepowej. Czytaj więcej »
Poranna gorąca kawa w towarzystwie słodkiego ciacha czy popołudniowa herbata z wafelkiem – to rytuały, które potrafią umilić każdy dzień. Polacy sięgają po te produkty niemal codziennie, dlatego różnorodna oferta w sklepie to podstawa. A jest w czym wybierać. Czytaj więcej »
Twarogi, warianty kanapkowe i pleśniowe, odmiany twarde, dojrzewające czy wiejskie – ser nie jedno ma imię. A wspomniane kategorie to tylko część tego co możemy znaleźć w całym segmencie. Nabiał, podobnie jak wiele innych działów spożywczych doświadczył w ostatnich miesiącach wzrostów cen. Niemniej nadal jest to ciesząca się dużą popularnością wśród konsumentów... Czytaj więcej »
Owsianka z owocami czy jaglanka z jogurtem? A może kanapka z wędliną i warzywami albo twarożek ze świeżo posiekanym szczypiorkiem? Popularna jajecznica z ulubionymi dodatkami czy grzanki z jajkiem i awokado? Odmiana i różnorodność to klucz do sukcesu. Smaczne, pożywne śniadanie bogate w witaminy i niezbędne składniki odżywcze – to nieodzowny element każdego poranka. Czytaj więcej »
Letnia oferta alkoholi wyróżnia się różnorodnością i sezonowymi, lekkimi wariantami. Prym wiodą musujące wina i prosecco, owocowe piwa, a także alkohole, które pasują do drinków. Rosnący segment wariantów 0% doskonale uzupełni asortyment, a oferta kraftowych trunków znacznie uatrakcyjni półkę. Czytaj więcej »
Nadchodzi szczyt sezonu lodowego. Kategoria ta to nie tylko doskonały sposób, żeby ochłodzić się w upalny dzień, ale też pyszna propozycja na deser czy słodką przekąskę. Wybór wariantów z roku na rok jest coraz większy – na patyku, w kubku, w dużym, familijnym opakowaniu i w formie rolady – sklep musi zadbać o potrzeby każdego klienta. Czytaj więcej »
Grill nieodłącznie kojarzy się z relaksem, jedzeniem pysznych dań z rusztu i czasem spędzonym w otoczeniu najbliższych. A to wszystko już od pierwszych dni wiosny. Patrząc na zamiłowanie Polaków do tej formy spędzania czasu – z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że grillowanie jest naszym „sportem” narodowym. Zatem – co Polacy wrzucamy na ruszt? Czytaj więcej »
W każdym sklepie istnieje strefa kasy, która nie bez powodu nazywana jest „złotą”. To tutaj, w przypływie impulsu, klient najczęściej decyduje się na nieplanowany wcześniej zakup. Właściwie przygotowana oferta produktów impulsowych może znacznie wpłynąć na zyski placówki. Na jaki asortyment warto postawić w tym szczególnym miejscu? Czytaj więcej »
Czego poszukuje konsument na polskim rynku słodyczy? Potrzeba spontanicznych momentów przyjemności wciąż napędza słodki biznes. Producenci wprowadzają nowości i przypominają o swoich bestsellerach. Słodycze małe czy duże? Czekolada czy ciastka? Co warto mieć na słodkiej półce? Czytaj więcej »
Kawa i herbata bezsprzecznie są napojami, które do klimatu poranka dodają wiele aromatu. Rynek tych produktów zarówno w Polsce, jak i na całym świecie jest bardzo istotny pod względem sprzedaży i wartości. Czytaj więcej »
Wiosna to idealny czas, by do diety dodać więcej lżejszych czy mniej kalorycznych produktów. Producenci dbają, by w ich portfoliach znalazła się szeroka oferta zdrowej żywości, lekkich zbożowych przekąsek, napojów roślinnych czy po prostu asortymentu z przejrzystą etykietą i krótkim składem. A co znajdziemy w wiosennych koszykach zakupowych Polaków? Czytaj więcej »
Wiosna i lato – to zdecydowanie najlepszy czas na lody! Które formaty i gramatury wybierane są najchętniej? Prezentujemy preferencje konsumentów. Czytaj więcej »
Długie słoneczne dni, czas spędzany w ogrodzie, parku czy nad rzeką – to wszystko już niebawem. Nie od dziś wiadomo, że Polacy uwielbiają grille, pikniki i biwaki. W tym okresie warto skupić się na sezonowej ofercie i przypomnieć o tym, że przyszła pora na ucztowanie poza domem. Czytaj więcej »
Różne gusta i chęć odkrywania nowych wariantów sprawiają, że producenci alkoholi stale wprowadzają zaskakujące smakowe wariacje swoich produktów. Już nie tylko wódka i piwo – na sklepowych półkach coraz częściej goszczą „kolorowe” whisky, likiery, wina czy inne rodzaje alkoholi. Zatem… Jaki jest ulubiony smak Polaków? Czytaj więcej »
Rozmowa z Robertem Sasem, Dyrektorem Zarządzającym Mondelēz...
Marka E.Wedel udowadnia, że mimo trudnego otoczenia...
Marcin Jakubczak, National Sales Manager, Mattoni 1873...
Rozmowa z Kamilem Gębskim, Dyrektorem Marketingu Spirits w...
Aleksandra Bilska-Domańska, Brand Manager w firmie Unilever...
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
FoodWell (Delecta) i Mieszko (Zozole) łączą siły...
Na najbliższe miesiące planowane są kolejne otwarcia....
Internauci zdecydują, kto zagra przed legendami futbolu...
Wiosna i lato to doskonały czas, by zostawić smartfony w...
Ser topiony w plastrach 130 g o smaku BURGERA! SERTOP...
To bezalkoholowa odsłona najpopularniejszego piwa miodowego w...
Klasyczny camembert od Valbon to kwintesencja smaku i stylu...
To odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów, dotyczące...
To najnowsza propozycja firmy Zott, która łączy pełny smak...
Grand Caramel Popcorn to tegoroczna supernowość w linii...
Pieczenie na medal...
Smak grilla zaczyna się od mięsa...
W social media i sprzedaż produktów w dyskontach Dino...
Globalna kampania „Dwa to więcej niż jeden” („Two is...
Rozpoczynają wiosenną promocję, której celem jest...